بررسی فیلم The Theory of Everything ؛ داستان زندگی استیون هاوکینگ

فیلم The Theory of Everything 2014
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Theory of Everything محصول سال 2014 داستان زندگی استیون هاوکینگ، نابغه بزرگ دنیای فیزیک را برای ما به تصویر کشیده است. برای آشنایی با فیلم نظریه همه چیز همراه ما باشید.

فیلم The Theory of Everything عنوان فیلمی به کارگردانی جیمز مارش (James Marsh) در سال 2014 است. فیلم نظریه همه چیز یک فیلم عاشقانه و زندگینامه‌ای است که داستان زندگی استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، نابغه بزرگ فیزیک را روایت می‌کند. آنتونی مک‌کارتن (Anthony McCarten) فیلمنامه این فیلم را براساس کتاب Travelling to Infinity: My Life with Stephen از جین هاوکینگ (Jane Hawking) نوشته است. جین در این کتاب به رابطه‌اش با همسر سابقش استیون هاوکینگ، بیماری او و موفقیت‌هایش در فیزیک می‌پردازد. فیلم نظریه همه چیز با بازی اِدی رِدمِین (Eddie Redmayne) و فلیسیتی جونز (Felicity Jones) اولین بار در سپتامبر 2014 اکران شد. فیلم تئوری همه چیز افتخارات زیادی در جشنواره‌های مختلف از جمله جوایز اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب کسب کرد.

در ویدئو زیر می‌توانید «تریلر فیلم The Theory of Everything 2014 با زیرنویس فارسی» را ببینید.

در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم The Theory of Everything 2014 با شما هستیم. برای دانلود فیلم نظریه همه چیز اقدام می‌کنیم و سپس با داستان و بازیگران آشنا می‌شویم.

در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Theory of Everything 2014

در اینجا می‌توانید برای دانلود فیلم نظریه همه چیز با زیرنویس فارسی و همچنین دانلود فیلم با دوبله فارسی اقدام کنید.

فیلم سینمایی تئوری همه چیز

دانلود فیلم The Theory of Everything 2014 با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080p | حجم: 1.60 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 900.2 مگابایت

دانلود فیلم The Theory of Everything 2014 با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 2.10 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 0.99 گیگابایت

نظریه همه چیز چیست؟

فیلم نظریه همه چیز با بازی اِدی رِدمِین

بهتر است پیش از هر چیز بفهمیم نظریه همه چیز چیست؟ نظریه همه چیز (TOE)، نظریه پایانی، نظریه نهایی یا نظریه اصلی یک نظریه منسجم، همه جانبه و یکپارچه است که تمامی جنبه‌های فیزیک جهانی را کاملا توضیح داده و به هم مرتبط می‌سازد. یافتن نظریه همه چیز یکی از مهمترین مسائل حل‌نشده فیزیک در جهان است. نظریه ریسمان و نظریه ام دو نامزد اصلی برای نظریه همه چیز هستند. طی چند قرن گذشته دو چارچوب نظری رشد کرده‌اند که با هم بیشترین شباهت به نظریه همه چیز را دارند و تمامی فیزیک مدرن بر آنها متکی است: نظریه نسبیت عام و نظریه مکانیک کوانتوم. به علاوه نظریه همه چیز در تلاش است چهار نیروی اصلی شناخته شده زمین یعنی نیروی گرانش، نیروی هسته‌ای ضعیف، نیروی هسته‌ای قوی و نیروی الکترومغناطیس را با هم یکپارچه سازد.

داستان فیلم The Theory of Everything

داستان فیلم نظریه همه چیز

با تماشای تریلر فیلم نظریه همه چیز ۲۰۱۴ با فضای فیلم آشنا شدیم. اکنون نوبت آن رسیده تا با داستان فیلم نیز آشنا شویم. داستان فیلم نظریه همه چیز در مورد مشهورترین و درخشان‌ترین فیزیکدان عصر ما، استیون هاوکینگ است. استیون هاوکینگ دانشجوی رشته کیهان‌شناسی و همسرش جین وایلد دانشجوی رشته هنر در دانشگاه کمبریج در دهه 1960 هستند. استیون در سن 21 سالگی متوجه می‌شود مبتلا به بیماری درمان‌ناپذیری به نام اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ASL) شده و فقط 2 سال دیگر زنده می‌ماند. در اینجا تلاش خودش و عشقی که جین و دوستان استیون نثار او می‌کنند به استیون کمک می‌کند پله‌های ترقی را بپیماید و جانشین انیشتین در فیزیک، همسری برای جین و پدری برای 3 فرزندش شود. در فیلم می‌بینیم که مشکلات جسمی استیون و اوج گرفتن شهرت علمی او چگونه بر زندگی‌اش با جین تاثیر می‌گذارد.

استیون و جین 30 سال با هم زندگی کردند و حاصل این ازدواج 3 فرزند به نام‌های تیموتی، رابرت و لوسی بود. استیون هاوکینگ در مارس 2018 در سن 76 سالگی فوت کرد. جین نویسنده و معلم است و اکنون 76 سال دارد.

بازیگران فیلم The Theory of Everything

از زمانی که آلن مک‌کارتن شروع به نوشتن فیلمنامه کرد، تا زمانی که فیلم سینمایی تئوری همه چیز اکران شد حدود 10 سال طول کشید که 3 سال آن صرف راضی کردن جین هاوکینگ برای ساخت این فیلم شد. ادی ردماین و فلیسیتی جونز هر دو اولین انتخاب برای نقش‌های استیون و جین هاوکینگ بودند. در این بخش با بازیگران فیلم نظریه همه چیز آشنا می‌شویم.

ادی ردماین در نقش استیون هاوکینگ

ادی ردماین در نقش استیون هاوکینگ

ادی ردماین با نام کامل ادوارد جان دیوید ردماین بازیگر انگلیسی است. ادی در 6 ژانویه 1982 (16 دی 1360) در لندن چشم به جهان گشود. او از 10 سالگی در نمایش‌های مدرسه شرکت می‌کرد و آنجا بود که فهمید عاشق بازیگری و خوانندگی است. او بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و پیش از آنکه یک بازیگر حرفه‌ای شود به شغل مدلینگ مشغول بود. یکی از مشهورترین نقش‌آفرینی‌های ادی در تئاتر مربوط به نمایش Red در سال 2010 است که او را برنده جایزه تونی و جایزه لارنس الیویه کرد. ادی با نقش کالین کلارک در فیلم (My Week with Marilyn (2011 نام خود را جزء بازیگران فیلم و سریال بر سر زبان‌ها انداخت.

بازی در فیلم The Theory of Everything 2014 جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه گلدن‌گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای ادی ردماین به ارمغان آورد. نقش لیلی الب در فیلم (The Danish Girl (2015 نیز او را نامزد جوایز اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب کرد. از دیگر فیلم‌های این بازیگر می‌توانیم فیلم Les Miserables محصول سال 2012، مجموعه فیلم‌های Fantastic Beasts محصول سال‌های 2016 و 2018 و فیلم The Trial of the Chicago 7 محصول سال 2020 را نام ببریم.

فلیسیتی جونز در نقش جین هاوکینگ

بازیگران فیلم The Theory of Everything

فلیسیتی جونز با نام کامل فلیسیتی رز هدلی جونز یکی از بازیگران محبوب انگلیسی است. او متولد 17 اکتبر 1983 برابر با 25 مهر 1362 در بیرمنگهام است. دایی فلیسیتی بازیگر و مشوق او برای بازیگر شدن بود. او بازیگری را از 11 سالگی آغاز کرد و اولین بار در سن 14 سالگی در سریال The Worst Witch حضور یافت.

بازی در فیلم کمدی و درام نظریه همه چیز 16 نامزدی و 2 برد در جشنواره‌های مختلف، از جمله نامزدی جایزه اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب را نصیب فلیسیتی کرد. او همچنین در سال 2016 برنده جایزه بفتا بریتانیا به عنوان بهترین بازیگر سال بریتانیا شد. از دیگر فیلم‌های این بازیگر می‌توانیم فیلم Loke Crazy محصول سال 2011، فیلم True Story محصول سال 2015 و فیلم The Midnight Sky محصول سال 2020 را نام ببریم.

هری لوید در نقش برایان

بازیگران فیلم نظریه همه چیز

هری لوید (Harry Lloyd) با نام هری چارلز سالوسبری لوید بازیگر 37 ساله انگلیسی است. هری در تاریخ 17 نوامبر 1983 (26 آبان 1362) در لندن متولد شد. نسب او از سمت مادر به چارلز دیکنز، نویسنده بزرگ انگلیسی می‌رسد. او همانند بسیاری دیگر از بازیگران این حرفه را از تئاتر آغاز کرد و سپس در فیلم‌‌ها و سریال‌ها ظاهر شد. اولین حضور او جلوی دوربین به فیلم David Copperfield محصول سال 1999 بازمی‌گردد. او همچنین در سریال Game of Thrones نقش وسریس تارگرین، برادر دنریس را داشت و برای این نقش نامزد جایزه اسکریم شد. او سال بعد در مینی‌ سریال The Fear بازی کرد و نامزد جایزه بفتا شد. از دیگر کارهای او می‌توانیم سریال Manhattan محصول سال 2014، فیلم The Wife محصول سال 2017 و فیلم Brave New World محصول سال 2020 را نام ببریم.

دیوید تیولیس در نقش دنیس ویلیام سیاما

فیلم تئوری همه چیز

دیوید ویلر، با نام هنری دیوید تیولیس (David Thewlis) بازیگر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و نویسنده انگلیسی است. دیوید تیولیس متولد 20 مارس 1963 (29 اسفند 1341) در لانکشایر است. او در دوران نوجوانی و اوایل جوانی به عنوان گیتاریست اصلی عضو یک گروه موسیقی بود. بازی در نقش جانی در فیلم (Naked (1993 توجه منتقدین را به سوی دیوید جلب کرد. او بعدها در فیلم‌های بسیاری از جمله 4 سری از مجموعه فیلم‌های Harry Potter در نقش پروفسور لوپین، فیلم Seven Years in Tibet در نقش پیتر و فیلم The Boy in the Striped Pyjamas در نقش رالف بازی کرد.

بازی در سریال Fargo محصول سال‌های 2014-2020 او را نامزد جوایزی چون جایزه امی، جایزه منتخب منتقدین و جایزه گلدن‌گلوب کرد. فیلم Naked نیز جوایزی چون جایزه جشنواره کن، جایزه حلقه منتقدین لندن و جایزه حلقه منتقدین نیویورک را برای او به ارمغان آورد. جدیدترین نقش‌آفرینی دیوید را می‌توانیم در فیلم (I’m Thinking of Ending Things (2020 ببینیم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فیلم Palmer 2021 ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات ...
تیم پلازا28 بهمن 1399 14:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم The Midnight Sky به کارگردانی جورج کلونی ...
الهه بیات15 دی 1399 22:00
thumbnail
دانلود فیلم The Trial of the Chicago 7 2020 ؛ تریلر، داستان و بازیگران
تیم پلازا23 آبان 1399 22:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم I’m Thinking of Ending Things 2020؛ تریلر، داستان ...
مائده محبی فرد18 شهریور 1399 14:00

در فهرست زیر می‌توانید نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی The Theory of Everything را ببینید.

  • چارلی کاکس (Charlie Cox) در نقش جاناتان جونز
  • امیلی واتسون (Emily Watson) در نقش بریل وایلد
  • سایمن مک‌برنی (Simon McBurney) در نقش فرانک هاوکینگ
  • ماکسین پیک (Maxine Peake) در نقش الین میسون
  • گای اولیور-واتس (Guy Oliver-Watts) در نقش جورج وایلد

نقد فیلم The Theory of Everything

فیلمبرداری فیلم سینمایی نظریه همه چیز از اکتبر 2013 با بودجه‌ای معادل 15 میلیون دلار آغاز شد. فیلم نظریه همه چیز جیمز مارش اولین بار در 7 سپتامبر 2014 (16 شهریور 1393) در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به نمایش درآمد. پس از آن تا آخر سال 2014 در کشورهای بسیاری چون آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، اتریش و دیگر کشورها اکران شد و به فروش بیش از 123 میلیون دلار رسید.

لیست جوایز فیلم The Theory of Everything 2014 بسیار بلند بالا است. فیلم زندگینامه ای استیون هاوکینگ در مجموع 91 نامزدی و 19 برد در جشنواره‌های مختلف را از آن خود کرد. این فیلم نامزد 4 جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش ‌اول زن شد و در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد جایزه اسکار را نصیب ادی ردمین کرد. فیلم The Theory of Everything کاری از جیمز مارش افتخارات دیگری چون 7 نامزدی و 3 برد جایزه بفتا، 2 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب و 1 نامزدی جایزه گرمی را نیز دارد.

نمرات منتقدین به فیلم The Theory of Everything

منتقدین نظرات مثبتی به خصوص در مورد موسیقی فیلم، فیلمبرداری و بازی‌ها به خصوص بازی جونز و ردمین دارند. وبسایت راتن‌تومیتوز براساس 270 نقد امتیاز 80% را به فیلم داستان زندگی استیون هاوکینگ داده و بینندگان نیز امتیاز 7.7 از 10 را به آن داده‌اند. در این بخش مرور کوتاهی بر نمرات منتقدین به فیلم The Theory of Everything و نظرات آنها داریم.

New York Post / لو لومنیک: 100

فیلم The Theory of Everything فیلمی از لحاظ بصری عالی است که یک داستان غیرمعمول جذاب در مورد پیروزی یک زوج خارق‌العاده بر ناملایمات زندگی را روایت می‌کند. این فیلم، فیلم مورد علاقه من در سال 2014 است.

Voice / استفانی زاخارک: 90

فیلم تئوری همه چیز به طور برجسته و گاهی اوقات پر سر و صدا، به کاوش در برخی واقعیت‌های جهانی ازدواج می‌پردازد. اگر راه علمی برای رسیدن به یک ازدواج موفق وجود داشته باشد، پس نوابغ باید بتوانند در این راه به ما کمک کنند. و همانطور که می‌بینید، حتی نوابغی مانند استیون هاوکینگ هم مثل بقیه ما غر می‌زنند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فیلم هیچکس Nobody (۲۰۲۱) با دوبله و زیرنویس فارسی
زهرا عزتی24 مرداد 1400 15:00
thumbnail
معرفی فیلم Cosmic Sin با بازی بروس ویلیس ؛ داستان و تاریخ ...
نسترن امین زاده27 بهمن 1399 15:00
thumbnail
دانلود فیلم The Little Things 2021 ؛ داستان، بازیگران و نمرات ...
فاطمه دارابی25 بهمن 1399 22:00
thumbnail
دانلود فیلم Saint Maud ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین
الهه بیات23 بهمن 1399 14:00

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 80

فیلم نظریه همه چیز جیمز مارش، با حضور فلیسیتی جونز در نقش همسر فیزیکدان مشهور، یک داستان عاشقانه زندگینامه‌ای است که برای پیشبرد طرح داستان متکی به علم نیست. این فیلم از لحاظ هوش هیجانی بسیار غنی است.

Time / ریچارد کورلیس: 70

فیلم این فرصت را در اختیار جونز می‌گذارد تا مرکز احساسات خویش را در دست بگیرد و او با ظرافتی تماشایی به آن دست می‌یابد. فلیسیتی جونز نشان می‌دهد که پشت این فیلم مردانه بزرگ، یک زن قرار دارد که ذره ذره وجودش با مردان برابری می‌کند.

New York Daily News / جو نوماینر: 60

فیلم تئوری همه چیز بیش از اینکه به سراغ ایده‌های بزرگ برود، به دنبال خوشی‌های کوچک است. به جای لحظاتی پر از آه‌های غم‌انگیز، شاهد لحظاتی از آه‌های آشنایی هستیم. همچنان در این فیلم زندگینامه ای استیون هاوکینگ، یک انفجار برای ذهن بیننده وجود دارد و آن بازی خارق‌العاده ادی ردماین است.

کلام آخر

از اینکه در این مقاله با بررسی فیلم ماندگار The Theory of Everything همراه ما بودید، سپاسگزاریم. اگر هنوز این فیلم را ندیده‌اید بهتر است هرچه زودتر برای دانلود فیلم نظریه همه چیز ۲۰۱۴ از طریق همین صفحه اقدام کنید. ما در این مقاله با نقد فیلم تئوری همه چیز و آشنایی با بازیگران و داستان فیلم در خدمت شما بودیم. اکنون نوبت شما است تا نظر خود در مورد فیلم تئوری همه چیز را به ما بگویید. آیا از تماشای فیلم لذت بردید؟ شخصیت مورد علاقه شما در این فیلم کیست؟ نظر شما در مورد موسیقی فیلم چیست؟ شما می‌توانید از طریق بخش نظرات در پایین صفحه نظرات خود را با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
.
26 آذر 1402، 11:40
پاسخ
0
0
این فیلم محشره حتما ببینید
avatar
قاسمی
.
04 شهریور 1401، 09:01
پاسخ
0
3
لحظه لحظه فیلم برای من منقلب کننده و تاثیرگذار بود. از زمانیکه مشکلات استیون شروع شد اشکهایم بی اختیار می آمدند. استیون متوقف نشد. در اوج ناتوانی،وقتی فقط میتوانست یک کلیک کند و از پشت عینک ذره بینیش ببیند ، افکار بزرگش را به جهان عرضه کرد همسرش بزرگترین پشتوانه او بود که هرگز ناامید نشد. عشق او جهان را متحول کرد. تاثیرگذارترین قسمت فیلم برای من جایی بود که پزشکش به او گفت تنها جایی که آسیب نمیبیند، مغزت هست و استیون به خوبی از آن استفاده کرد و علم فیزیک را متحول کرد.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402